۱۴۰۱ خرداد ۴, چهارشنبه

زندان اوین؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سه فعال صنفی معلمان


 برگزاری هرانا – محمد حبیبی، رسول بداقی و جعفر ابراهیمی، فعالین صنفی فرهنگی کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند. آنان روز شنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد حبیبی، رسول بداقی و جعفر ابراهیمی، فعالین صنفی فرهنگی کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

این فعالان صنفی هم اکنون به صورت جدا از هم در اتاق های عمومی که هر یک حدودا ۱۴ تا ۲۰ زندانی از جمله متهمان غیرعقیدتی را در خود جای داده اند در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شوند.

آنها کماکان از حق دسترسی به وکیل محروم هستند.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده محمد حبیبی، او آخرین بار، ۳ روز یکشنبه با خانواده‌ خود تماس تلفنی داشته و علیرغم اتمام بازجویی‌ها کماکان با صدور قرار برای آزادی موقت او موافقت نشده است.

در آستانه هفته معلم در ایران شماری از فعالین صنفی توسط نهادهای امنیتی احضار و تعدادی نیز بازداشت شدند. روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ادارات آموزش و پروش در بیش از ۴۰ شهر دست به تجمع زده و شماری از فعالین صنفی نیز بازداشت شدند. هرانا پیشتر در گزارشی جامع به اعتراضات معلمان و فرهنگیان کشور در اردیبهشت‌ماه امسال پرداخته بود.

محمد حبیبی، رسول بداقی و جعفر ابراهیمی نیز در همین رابطه سحرگاه روز شنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه به همراه علی اکبر باغانی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند. تمام این فعالان صنفی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت های خود داشته اند.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های صنفی خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است. وی در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹، پس از تحمل ۳۰ ماه حبس به صورت زودهنگام از زندان تهران بزرگ آزاد شد. او  مجددا دیماه سال گذشته با دریافت ابلاغیه ای به پلیس امنیت احضار شده بود.

رسول بداقی، بازرس کانون صنفی معلمان و عضو شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان نیز پیش از این توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۵ سال حبس، ممنوعیت خروج از کشور و منع اقامت در تهران و تمام استان های هم جوار به مدت ۲ سال محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی ۴ سال زندان در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

جعفر ابراهیمی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران نیز دیماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب کرج به ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر