۱۴۰۱ شهریور ۲۰, یکشنبه

احضار و بازداشت علی احمدزاده، کارگردان سینمای ایران


 خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه ۸ شهریور، علی احمدزاده، نویسنده و کارگردان سینمای ایران پس از احضار به یکی از نهادهای امنیتی، بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل رادیو فردا، روز سه شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱، علی احمدزاده، نویسنده و کارگردان سینمای ایران پس از احضار به یکی از نهاد های امنیتی، بازداشت شد.

تاکنون از دلایل بازداشت و نهاد احضار کننده اطلاعی حاصل نشده است؛ با این حال در این گزارش آمده که آقای احمدزاده به تازگی اقدام به ساختن یک فیلم، بدون دریافت پروانه ساخت وزارت ارشاد کرده است.

بر اساس این گزارش، علی احمدزاده در ماه‌ های گذشته بارها به نهادهای امنیتی احضار شده است.

طی ماه اخیر، هنرمندان و به‌ ویژه سینماگران در ایران با افزایش سرکوب و فشار نهادهای امنیتی مواجه شده اند. در همین راستا مصطفی آل احمد و محمد رسول اف، کارگردانان ایرانی، در تاریخ ۱۷ تیر ماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. آقای آل احمد در تاریخ ۱۹ مرداد، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. همزمان محمد رسول اف علیرغم تامین قرار وثیقه، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. جعفر پناهی، از دیگر کارگردانان بازداشت شده در نتیجه فشار فزاینده نهاد های امنیتی در ماه های اخیر است. او در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱، در مقابل زندان اوین بازداشت  و به سالن ۷ بند ۸ زندان اوین منتقل شد.

علاوه بر این، مجید برزگر و محسن امیریوسفی دو تن دیگر از سینماگران ایرانی، پس از احضار به نهادهای امنیتی تفهیم اتهام و برای آنها قرار وثیقه صادر شد.

علی احمدزاده کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ایرانی است. وی را می‌توان یکی از توقیفی‌ترین فیلمسازان ایران نامید. او تاکنون ۳ فیلم سینمایی بلند ساخته است که هر ۳ این فیلم‌ها به چرخه اکران نرسیده یا اگر رسیده، در میانه این چرخه کارشان به توقیف کشیده شده است. «مهمونی کامی»، «مادر قلب اتمی» و «پدیده» از آثار برجای مانده از این کارگردان ایرانی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر