۱۴۰۱ تیر ۱۳, دوشنبه

پرونده بازجویی از منصور رسولی؛ انتقال هفت متهم به بازداشتگاه اطلاعات سپاه

 


خبرگزاری هرانا – هفت متهم به نام های کامران هناره، اشکان عثمانژاد، فخرالدین دودکانلو، آران عمری، رحمان پرهازو، حسن عمرپور و امیرمشتاق، از زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه این شهر منتقل شدند. وفا هناره، از دیگر متهمان این پرونده، کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات بسر میبرد. این افراد همگی در رابطه با پرونده موسوم به “بازجویی از منصور رسولی” که کشمکشی بین سرویس های اطلاعاتی ایران و یکی از کشورهای منطقه است بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هفت متهم امنیتی به نام های کامران هناره، اشکان عثمانژاد، فخرالدین دودکانلو، آران عمری، رحمان پرهازو، حسن عمرپور، امیرمشتاق، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شدند.

این افراد به همراه وفا هناره، دیگر متهم این پرونده، در آبان ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی با اتهاماتی از جمله “جاسوسی” بازداشت و در تاریخ ۲۰ اسفند ماه به بند سیاسی زندان ارومیه منتقل شدند. وفا هناره کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت بازجویی قرار دارد.

این شهروندان همگی از بابت اتهام جاسوسی تفهیم اتهام شده اند.

در اردیبهشت ماه سال جاری یک فایل صوتی به همراه عکس شخصی که ادعا شده بود عضو نیروی قدس سپاه پاسداران است، بعنوان اظهارات او در “بازجویی انجام شده توسط نیروهای اسرائیل در خاک ایران” در رسانه‌ها منتشر شد.

نام فردی که اظهارات او پخش شد “منصور رسولی، ساکن ارومیه” عنوان شد. فردی که اندکی بعد با انتشار ویدیوی دیگری، خود را غیرنظامی و کشاورز ساکن شمال غرب کشور معرفی کرد و مدعی شد ربوده شده و تحت فشار مجبور به بیان اظهارات خلاف واقع شده است.

سپاه پاسداران حدود سه هفته بعد در اطلاعیه‌ای رسمی از دستگیری کسانی خبر داد که در ارتباط با اسرائیل، دست به “آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی” می‌زده‌اند.

روز یکشنبه اول خرداد، روابط عمومی کل سپاه پاسداران اعلام کرد که اعضای “شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی” (اسرائیل) دستگیر شده‌اند. در اطلاعیه تأکید شده که دستگیری‌ها مشترکاً توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات انجام گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر